Erasmus+ Spor projemiz olan "Kültürlerarası Fiziksel Okuryazarlık" (CCPL) çerçevesinde, bu rehber üç hedefle geliştirildi:

- Mülteci veya göçmen olmalarından ayrı olarak çocukların fiziksel okuryazarlığını artırmak,
- Beden eğitimi ve sporlara daha fazla katılımı teşvik etmek, ve
- Kültürel çeşitliliğe saygı göstermek için fiziksel eğitim ve spor aktiviteleri için bir rehber oluşturmak.

Türkiye, Yunanistan ve İtalya'dan kamu kurumu, ulusal sivil toplum kuruluşu ve akademik kuruluşlar arasından seçilmiş üç farklı kurum bu işbirliğini oluşturuyor.

Koordinatör: Şanlıurfa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü.

Ortaklar: Ulusal ve Kapodistrian Atina Üniversitesi ve ENDAS Italia.

Ortaklar, bu rehberi, çocuklarla ve mülteci veya göçmen kökenli olmayan çocuklar için kapsayıcı eğitim konusundaki bireysel uzmanlıklarını birleştirerek, hem ebeveynlere hem de çocuklara fayda sağlamak için oluşturdular. 

Atina Ulusal ve Kapodistrian Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Fakültesi'nin Uyarlanmış Fiziksel Aktivite/Laboratuvarı ve Gelişimsel & Fiziksel Engellileri ile Bilimsel Yöneticisi olan Profesör Dimitra Koutsouki, Erasmus+ Spor kapsamında "Kültürlerarası Fiziksel Okuryazarlık" kapsamında Rehber geliştirildi.

Ortaklar, bu rehberi, çocuklarla ve mülteci veya göçmen kökenli olmayan çocuklar için kapsayıcı eğitim konusundaki bireysel uzmanlıklarını birleştirerek, hem ebeveynlere hem de çocuklara fayda sağlamak için oluşturdular. 

Proje ortakları önce Nisan ayında Atina’da bir araya gelerek projenin stratejisini belirlediler. Mayıs ayında Antrenör eğitimi gerçekleştirildi ve saha uygulamalarına geçildi.

Ardından, Türkiye ve İtalya'dan 8-10 yaş arası mülteci veya göçmen deneyimi yaşamış veya yaşamamış çocuklara, rehberdeki aktivitelere katılma fırsatı verildi. Son olarak, her aktiviteyi değerlendirmek için rehberin çocuk dostu bir anket versiyonu kullanıldı.

Bu rehberi, Türkçe, İngilizce ve Arapça yayınlamaktan memnuniyet duyuyoruz. Rehber, sporun gücüyle kültürel bağlar kurmayı ve dünya çapında insanları bir araya getirmeyi amaçlamaktadır.

Rehber ayrıca 3 danışmanlık ek eki bulunmaktadır:
1. Fiziksel okuryazarlık ve psikolojik boyut, fair-play'in temel kavramlarının vurgulandığı, ancak aynı zamanda mülteci ve/veya göçmen geçmişine sahip veya sahip olmayan çocukların ortak takım oyunlarına katılımlarının psikolojik faktörleri ve sosyo-duygusal faydalarının vurgulandığı yer.
2. Fiziksel okuryazarlık ve fizik tedavi boyutu, sakatlık riskini azaltmanın önemi ve sakatlık önleme programlarının etkinliğinin vurgulandığı yer.
3. Fiziksel okuryazarlık ve beslenme boyutu, 6-12 yaş arasındaki çocuklar için sağlıklı bir diyetin temel parametrelerinin verildiği yer.

Bu linki ziyaret ederek yönergeleri alabilir ve etkinliğe katılabilirsiniz: linktr.ee/cross_culturalpl

CCPL-TURKISH.pdf

CCPL ENGLISH.pdf

CCPL-Arabic.pdf